loading...
مرجع کسب درامد با سایت های کلیکی
عزیز بازدید : 84 شنبه 24 تیر 1396 نظرات (0)

بیت‌کوین(bitcoin) نوعی پول دیجیتال است که بصورت الکترونیک ساخته می‌شود. بیت‌کوین مانند اسکناس پرینت نمی‌شود بلکه بیت‌کوین توسط افرادی در سرتاسر دنیا با استفاده از نرم‌افزارهایی که عملیات ریاضی را از طریق سرورهای قدرتمند حل می‌کنند ایجاد و یا استخراج می‌شود.

 

بیت‌کوین اولین نمونه از پول‌های در حال رشدی است که امروزه در میان کاربران محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

در این مطلب به بررسی سوالات متداول درباره ی بیتکوین می پردازیم:

 

بیت‌کوین (bitcoin) بر پایه چیست؟

پول‌های معمولی در دنیای واقعی براساس طلا یا نقره هستند. بصورت تئوری، شما می‌دانید که اگر برفرض، 10 هزار تومان در بانک قرار دهید، به همان اندازه می‌توانید طلا دریافت کنید (البته دقت داشته باشید که در عمل اینکار مقدور نیست) اما بیت‌کوین بر این اساس نیست؛ بلکه براساس ریاضیات است.

 

آیا می‌توانیم بطور نامحدود بیت‌کوین (bitcoin) استخراج کنیم؟

در جواب باید بگوییم که خیر! پروتکل بیت‌کوین (قوانینی که باعث می‌شود بیت‌کوین کار کند) می‌گوید که فقط 21 میلیون بیت‌کوین می‌تواند توسط استخراج‌کننده‌ها ایجاد شود.

البته این تعداد بیت‌کوین می‌تواند در بخش‌های کوچکتری تقسیم شود (بطور مثال کوچکترین مقدار بیت‌کوین قابل تقسیم، 1 ساتوشی می‌باشد که برابر با 0.00000001 بیت‌کوین است)

 

تفاوت های بیت‌کوین (bitcoin) با ارزهای معمولی چیست؟

از بیت‌کوین می‌توان برای خرید الکترونیک استفاده کرد. در این مواقع بیت‌کوین مانند پول عادی عمل می‌کند با این تفاوت که با آن بصورت دیجیتالی معامله می‌شود.

به هر حال، مشخصه اصلی بیت‌کوین و مهمترین چیزی که آنرا از پول معمولی متمایز می‌کند این است که بیت‌کوین هیچ مرکزی ندارد (غیرمتمرکز است)

به این معنی که هیچ موسسه یا شرکت خاصی شبکه بیت‌کوین را کنترل نمی‌کند. این مورد باعث آسودگی برخی افراد می‌شود چون دیگر هیچ بانک بزرگی نمی‌تواند پول آنها را کنترل کند.

 

حال میپردازیم به مشخصه ها و ویژگی های اصلی بیت کوین (bitcoin):

بیت‌کوین چند ویژگی مهم دارد که آنرا از پول‌هایی که دولت‌ها آنها را پشتیبانی می‌کنند جدا می‌سازد.

 

بدون مرکز و غیرمتمرکز بودن

شبکه بیت‌کوین توسط هیچ مرکزی کنترل نمی‌شود. هر دستگاهی که بیت‌کوین استخراج می‌کند و  تراکنش‌ها را پردازش می‌نماید قسمتی از شبکه بیت‌کوین را تشکیل می‌دهد و این کامپیوترها و سرورها با  هم کار می‌کنند.

پس هیچ مرکز باقدرتی نمی‌تواند قوانین پولی را سرهم‌بندی کند و باعث بحران شود. یا اینکه نمی‌تواند بیت‌کوین افراد را از آنها بگیرد (مانند بانک مرکزی اروپا که این تصمیم را در قبرس در اوایل سال 2013 گرفت)

اگر هم قسمتی از شبکه بیت‌کوین به هردلیلی آفلاین شود و یا از کار بیفتد، پول همچنان به جریان خود ادامه می‌دهد.

 

شروع با آن ساده است

بانک‌ها در دنیا شما را مجبور می‌کنند با تشریفات و گذراندن مراحل قانونی فراوان یک حساب بانکی باز کنید و حتی باید کارهای اضافه دیگری هم انجام دهید. در حالیکه شما می‌توانید در کمتر از 1 دقیقه، بدون پرسش و بدون هیچ کارمزد و هزینه و کار های اضافه ای، یک حساب بیت‌کوین باز کنید.

 

نامحسوس است

به این معنی که، برخی از افراد می‌توانند چندین حساب بیت‌کوین داشته باشند. چون این حساب‌ها هیچ نام، آدرس و سایر اطلاعات شخصی ندارند.

 

کاملا شفاف است

شبکه بیت‌کوین جزییات تک‌تک تراکنش‌هایی که در ابتدا در شبکه انجام شده اند را در یک دفترکل به نام بلاک چین (Blockchain) نگهداری می‌کند. اگر شما یک حساب بیت‌کوین عمومی داشته باشید، همه می‌توانند بگویند چند بیت‌کوین در آن آدرس نگهداری می‌شود. فقط اینکه آنها نمی‌توانند صاحب آنرا تشخیص دهند.

اقداماتی وجود دارد که افراد می‌توانند با انجام آن، فعالیت‌های خود در شبکه بیت‌کوین را مبهم و ناشناخته کنند. مانند اینکه مرتبا از یک حساب بیت‌کوین استفاده ننمایند و یا اینکه تعداد زیادی بیت‌کوین به یک حساب انتقال ندهند.

 

کارمزد تراکنش‌ها ناچیز است

بانک شما ممکن است برای انتقال بین‌المللی پول، مقدار زیادی از شما کارمزد دریافت کند اما در بیت‌کوین اینطور نیست.

 

سریع است

شما می‌توانید پول را به هرجایی ارسال کنید و فقط چند دقیقه طول می‌کشد تا بیت‌کوین به دست گیرنده برسد. اینکار به محض اینکه شبکه، این انتقال را پردازش کند انجام می‌شود.

 

قابل برگشت نیست

زمانی که شما بیت‌کوین را ارسال کردید، هیچ راهی برای برگشت آن نیست مگر اینکه دریافت کننده آنرا به شما برگرداند. به این دلیل که برخی از استفاده کنندگان از کارت های اعتباری، پس از خرید، مبلغ واریز شده را با استفاده از کلاهبرداری به حساب خودشان برمیگردانند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 79
  • بازدید ماه : 248
  • بازدید سال : 1,779
  • بازدید کلی : 26,348